Although not the most competitive industry, fashion is the industry with the most volatility with the appearance of many brands and users choosing trendy fashion brands. Not only do you need good products and good services, but you also need to effectively promote your fashion brand or simply your store, in a modern way that every business in the market cannot. Ignore it, that's SEO. Do you already know how to SEO keywords in this fashion field?
Recently, you must be no stranger to the tricks of hot facebookers or pretty hotgirls on the internet, sometimes there is a "patch" of something, leaving more and more famous, but what kind of celebrity is famous? also sell online. However, this form of sales is not for everyone, not everyone wants to use it. However, it can be affirmed that the online market with this fashion field is an extremely fertile market, which modern business people should not ignore but need effective ways to fully exploit.
You know, if in the past, sites like Silver Swallow, Vat Gia were the leading names of online fashion sales, but today the big commerce websites like Lazada, Zalora, Sendo... are the new ones. makes any SEO person beware. However, here, Expro will tell you how to SEO keywords, help you stand high on search pages, so that more fashion enthusiasts can reach you.
The detailed method will be guided below, but it can be summarized that the best way in the field of fashion, to help keywords to the top effectively is long-tail SEO. The reason for choosing long-tail keywords is because SEO these keywords are not too difficult, in addition, users who query search pages with these long-tail keywords are learning the most specific things. are the most potential customers that you target.
How to SEO keywords in the fashion industry
Sau khi bạn đã chọn, ví dụ của tôi ở đây là về trang phục dạ hội mùa đông (5 từ), có thể thấy bên dưới, sự cạnh tranh cho từ khóa này khá cao mặc dù độ dài. Vì vậy với những từ khóa như thế này thì cần phải SEO từ khóa qua các bài viết.
Thấu hiểu khách hàng
Cách làm rất đơn giản, đó là bạn chỉ cần search cụm từ SEO với các tiêu chí mà bạn đã đề ra như giá sản phẩm, chất lượng, màu sắc, mẫu mã… sau đó xem kết quả trả về cho khách hàng Insight. Đây là bước rất quan trọng, nếu có một bài viết SEO đúng từ khóa theo insight của khách hàng thì sẽ có nhiều người quan tâm, nhiều người truy cập và quan trọng nhất là tỉ lệ khách hàng tăng lên.
Ví dụ để SEO từ khóa lĩnh vực thời trang trên thì bạn nên viết một số bài, ví dụ 2 bài: Váy dạ hội mùa đông đẹp nhất không thể bỏ qua và váy dạ hội mùa đông nên kết hợp với gì?
Hồi đáp
Mỗi người, mỗi đơn vị, mỗi người làm SEO có một cách viết khác nhau, nhưng bài viết SEO từ khóa nói chung cần đạt chuẩn SEO.
Gửi bài viết tại Công cụ quản trị trang web để Google lập chỉ mục nội dung bạn đã đăng.
Thêm cấu trúc dữ liệu
Sử dụng công cụ Google Developer và công cụ trợ giúp làm nổi bật dữ liệu có cấu trúc để thêm dữ liệu có cấu trúc vào nội dung trên, từ đó giúp Google hiểu những gì bạn truyền tải và hướng người dùng đến đó, tăng thứ hạng từ khóa cho bạn
Đi đến liên kết
Backlink cực kỳ quan trọng trong SEO dù là SEO từ khóa trong lĩnh vực thời gian hay bất kỳ lĩnh vực nào khác. Và với một từ khóa dài như thế này thì chỉ cần từ 3 đến 5 liên kết từ khá lỗi tin cậy.
Việc còn lại là chờ Google đưa từ khóa đó lên top, đến đây, bạn còn chần chừ gì nữa mà không thử bắt tay vào thực hiện.
0 Nhận xét